WheELS 2026!
Na 3 dagen bijkomen van het Bata-weekend was het afgelopen donderdag alweer tijd voor Wheels! Met een grote groep Softies reisden we weer af naar het mooie Limburg om daar vier dagen met ELS en ijzersterk te gaan fietsen. In totaal waren we met 78 leden van de verschillende verenigingen! De weersvoorspelling zat niet helemaal mee, maar dat deed niks tekort aan de sfeer. Op de eerste dag werd door alle groepen geprobeerd de buien te ontwijken en werden de eerste hoogtemeters al zwetend beklommen. Halverwege was het natuurlijk alweer tijd voor een lekker stukje vlaai! Waarna nieuwe kracht was op gedaan voor de laatste paar kilometers. Aangekomen bij het huis werd er genoten van de paar zeldzame zonnestralen en een heerlijk radlertje. Nadat de fietsen verzorgd waren was het tijd voor het kennismakingsspel waarbij er veel achter elkaar werd aangerend. Met een dag vol nieuwe indrukken en fietsen was iedereen blij om vervolgens weer lekker in bed te liggen. De volgende dag stond er weer een mooie fietsdag op de planning, mensen die echt voor het kilometer klassement gingen, kozen routes die naar de Eifel reden en weer terug. Het was opnieuw een kwestie om de buien tactisch te ontwijken. Maar iedereen heeft genoten van het mooie Limburgse landschap. Er werden veel boterhamen meegenomen op de fiets en genoten van pizza, tostis of pannenkoeken onderweg!
Zaterdag stond er de tijdrit op de planning, een groep fanatiekelingen beklom de Camerig in spectaculaire tijden. Daarna lusden veel mensen nog mooi na en stond de avond van het feest op de planning. Veel biertjes heb je niet nodig na drie dagen fietsen dus de gezelligheid zat er al snel in. Bij de dames bestond het tijdrit podium volledig uit Softies, met onze voorzitter Maite op 1, Bente op 2 en Hiltje op 3. Ook bij de heren veroverde Tjibbe de tweede plek. Het kilometer klassement werd dit jaar bij de dames gewonnen door Bente, met maar liefst 419,5 km!
En toen was dit prachtige weekend alweer voorbij!
ELA bedankt voor de organisatie, ik kijk nu al uit naar volgend jaar!
Geschreven door Rosalie Steen.
