Protocol droogtraining in consensus met de maatregelen omtrent het Coronavirus

  1. De maatregelen van het NOC*NSF en de KNSB zijn leidend.
  2. De droogtraining zal plaatsvinden op hetzelfde terrein waar deze normaal plaatsvindt (de parkeerplaats aan de Bolognalaan op de Uithof). Echter wordt er niet zoals normaal verzameld op Olympos, maar starten we meteen op het parkeerterrein. We kunnen geen gebruik maken van de kleedkamers en toiletten, dus zorg dus dat je omgekleed naar de training komt en van te voren naar het toilet bent geweest. 
  3. Was vooraf en achteraf je handen thuis en neem indien mogelijk desinfectiemiddel mee om je handen schoon te houden. Ook zal er desinfectiemiddel tijdens de trainingen aanwezig zijn.
  4. Kom bij voorkeur alleen naar de droogtraining toe en zet niet je fiets naast die van iemand anders neer. Probeer je eigen vervoer te regelen en het Openbaar Vervoer te vermijden. Zorg dat je niet meer dan 5 minuten van te voren bij de training aanwezig bent.
  5. Ga bij aankomst meteen naar het toegewezen vak toe om zo de 1,5 meter te kunnen garanderen naar iedereen die meedoet. 
  6. Alle oefeningen zullen op ten minste 1,5 meter worden uitgevoerd. Dit zal aangegeven worden op de grond door middel van vakken. Iedereen dient zich hieraan te houden. 
  7. Alle oefeningen zullen voorlopig nog plaatsvinden zonder materiaal. 
  8. Om de commissaris technisch kader de mogelijkheid te geven zich goed voor te bereiden, dienen leden die mee willen doen met de training zich op te geven via de site (klik hier).
  9. Om de 1,5 meter te garanderen is er een maximum afgesproken van 30 deelnemers. De groep zal worden opgedeeld in twee groepen die aan weerszijden  van de parkeerplaats zullen trainen. 
  10. Zorg voor eigen drinken, eten en eventuele handdoek.
  11. Wanneer de training afgelopen is, dien je direct het terrein te verlaten en in je eentje naar huis te fietsen.
  12. Trainingen zullen ook online achteraf aangeboden worden via YouTube, voor leden die niet aanwezig kunnen/mogen/willen zijn bij de fysieke droogtraining.
  13. De geldende maatregelen dienen in acht genomen te worden:
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis
  • Als een huisgenoot benauwdheid/koorts/Corona heeft, blijf je thuis
  • Was vaak je handen
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Gebruik je gezond verstand

Mochten deze maatregelen niet serieus genomen worden, heeft het bestuur het recht de overtreder van de training te verwijderen.

 

 

Protocol intervaltraining in consensus met de maatregelen omtrent het Coronavirus

  1. De maatregelen van het NOC*NSF en de KNSB zijn leidend.
  2. De intervaltraining zal beginnen op hetzelfde terrein als waar de droogtraining normaal plaatsvindt (de parkeerplaats aan de Bolognalaan op de Uithof ). We kunnen geen gebruik maken van opbergruimte, kleedkamers en toiletten, dus zorg dus dat je omgekleed naar de training komt en van te voren naar het toilet bent geweest. Eventuele kleding en spullen die je extra meeneemt, zijn op eigen risico.
  3. Was vooraf en achteraf je handen thuis en neem indien mogelijk desinfectiemiddel mee om je handen schoon te houden. Ook zal er desinfectiemiddel tijdens de trainingen aanwezig zijn.
  4. Kom bij voorkeur alleen naar de intervaltraining toe en zet niet je fiets naast die van iemand anders neer. Probeer je eigen vervoer te regelen en het Openbaar Vervoer te vermijden. Zorg dat je niet meer dan 5 minuten van te voren bij de training aanwezig bent.
  5. Ga bij aankomst meteen naar het toegewezen vak toe om zo de 1,5 meter te kunnen garanderen naar iedereen die meedoet. 
  6. Alle oefeningen zullen op ten minste 1,5 meter worden uitgevoerd. Dit zal aangegeven worden op de grond door middel van vakken en tijdens het lopen is dit je eigen verantwoordelijkheid. Iedereen dient zich hieraan te houden. De trainer zal hier nog extra op letten.
  7. Om de trainers de mogelijkheid te geven zich goed voor te bereiden, dienen leden die mee willen doen met de training zich op te geven via de site. Dit kan tot 17.00 uur maandag via de website.
  8. Om de 1,5 meter te garanderen is er een maximum afgesproken van 10 deelnemers, exclusief de trainers. De groep zal worden opgedeeld in twee groepen.
  9. Zorg voor eigen drinken, eten en eventuele handdoek.
  10. Wanneer de training afgelopen is, dien je direct het terrein te verlaten en alleen naar huis te gaan.
  11. Trainingen zullen ook online (achteraf) aangeboden worden via de website, voor leden die niet aanwezig kunnen/mogen/willen zijn bij de fysieke intervaltraining.
  12. De geldende maatregelen dienen in acht genomen te worden:
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis
  • Als een huisgenoot benauwdheid/koorts/Corona heeft, blijf je thuis
  • Was vaak je handen
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Gebruik je gezond verstand

 

Mochten deze maatregelen niet serieus genomen worden, heeft de Hardloopcommissie het recht de overtreder van de training te verwijderen.

 

 

 

Protocol skeelertraining in consensus met de maatregelen omtrent het Coronavirus

  1. De maatregelen van het NOC*NSF en de KNSB zijn leidend.
  2. De skeelertraining zal plaatsvinden op hetzelfde terrein waar deze normaal plaatsvindt (de skeelerbaan in de polder boven Overvecht). Hier zijn geen toiletten aanwezig, ook geen mogelijkheden om handen te wassen.
  3. Was vooraf en achteraf je handen thuis en neem indien mogelijk desinfectiemiddel mee om je handen schoon te houden. Ook zal er desinfectiemiddel tijdens de trainingen aanwezig zijn.
  4. Kom bij voorkeur alleen naar de droogtraining toe en zet niet je fiets naast die van iemand anders neer. Probeer je eigen vervoer te regelen en het Openbaar Vervoer te vermijden. Zorg dat je er niet eerder bent dan de tijd die jij nodig hebt om je skeelers aan te trekken. We starten om 19.00 uur.
  5. Bij aankomst word je door een lid van de Skeelercommissie naar een plaats gewezen om je skeelers aan te trekken om zo de 1,5 meter te kunnen garanderen naar iedereen die meedoet. 
  6. Om de 1,5 meter te garanderen is er een maximum afgesproken van 10 deelnemers. Tijdens de training zullen we werken met twee groepen:
    • Eén groep werkt op het middenstuk aan techniekoefeningen.
    • Eén groep werkt op de buitenbaan aan de training. 
    • Deze groepen zullen elkaar afwisselen na verloop van tijd, zodat je op beide delen (middenstuk en buitenbaan) kan trainen.
    • Alle oefeningen zullen op ten minste 1,5 meter worden uitgevoerd. Dit zal aangegeven worden op de grond door middel van vakken. Iedereen dient zich hieraan te houden. 
    • Tijdens het rijden op de buitenbaan ben je verantwoordelijk voor het houden van 1,5 meter afstand. 
    • Wanneer je iemand op de baan wilt inhalen, dient de persoon die wordt ingehaald naar de buitenkant van de baan te gaan en de persoon die inhaalt aan de binnenkant te rijden. De inhaler is verantwoordelijk dat de 1,5 meter afstand wordt behouden en dat het inhalen veilig verloopt.
  7. Om de Skeelercommissie de mogelijkheid te geven zich goed voor te bereiden, dienen leden die mee willen doen met de training zich op te geven via de site. Dit kan tot donderdag 17.00 uur via de website.
  8. Zorg voor eigen materiaal (helm, skeelers, eventueel overige bescherming (aanrader!)). 
    • Er is geen leenmateriaal (helm, skeelers) voor deze trainingen beschikbaar, omdat het niet mogelijk is dit uit te lenen door de maatregelen rondom het Coronavirus. 
  9. Wanneer de training afgelopen is, dien je direct je skeelers uit te doen op dezelfde aangewezen plaats als waar je ze kon aantrekken. Hierna dien je het terrein direct te verlaten en in je eentje naar huis te fietsen.
  10. De geldende maatregelen dienen in acht genomen te worden:
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis
  • Als een huisgenoot benauwdheid/koorts/Corona heeft, blijf je thuis
  • Was vaak je handen
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Gebruik je gezond verstand

 

Mochten deze maatregelen niet serieus genomen worden, heeft de Skeelercommissie het recht de overtreder van de training te verwijderen.

Onze activiteiten

Wil je niets missen? Check onze agenda!

Agenda